Annons:
Etikettkörning
Läst 493 ggr
Urhasten
9/7/16, 5:04 PM

På vägarna igen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Igår körde jag min vackra gråa treåriga springare igen. Det var närmare fem veckor sedan sist, men han var mer rutinerad och framåt än vad han har varit någonsin innan. Det tycker jag är ett positivt tecken, när (den oplanerade) vilan ger bra effekt istället för negativ. All muskelmassa fanns kvar och det tror jag banne mig är mycket tack vare Lösdrift och en fin hästpolare, de tar hand om varandra. Just nu är Orcado hingst - men på fredag ryker bollarna. Sista körturen innan detta blir imorgon, då ska vi ta ännu en körtur genom samhället. Han är helt fantastisk i trafiken. Timmerfordon, de värsta baddarna som kan hållas i krokarna, har vi inte hunnit passera än, men turister, bilister av alla dess slag, husbilar, avlopps-tanken (eller vad dem heter haha), bussar, lastbilar, traktorer, allt, han tittar nyfiket och beter sig som en riktigt bra medtrafikant.

Det fantastiskt roliga med körturen igår är att numera kommer hans hovar i min andra hästs skor All Terrain - vilket betyder att första arbetspasset i skorna är numera check! 😃 Han gick väldigt mycket friare och avspänt i rörelserna, så vi ska fortsätta stötta med skorna tills han inte är lika känslig. En helt ny hov håller på att växa ut. Det syns tydligt på halva hoven att den nedre delen är lite "skruvad" och det utväxta är rakt och tajt. Ska bli mycket spännande att följa detta.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: