Annons:
Etikettövrigt
Läst 506 ggr
tiger tok
8/20/16, 3:21 PM

OT det är inte ute för dagens ungdom

Vissa menar ju att dagens ungdomar bara håller på med elektronik och inte har någon känsla för levande varelser? Men idag när jag var påväg genom centrum med en shetlands ponny (vi hade varit på en tillställning och gjort reklam för "våran" verksamhet!) 😊 så kom det två killar på cykel, dem var i tioårs åldern så hör jag att dem säger "titta där kommer det en häst, vi stannar och hoppar av cyklarna så vi inte skrämmer hästen!!" Blev så glad och tackade dem för att dem stannade! Även en vuxen man kom på cykel när vi gick i ett lite lugnare område och ropade "nu kommer jag på cykel, så inte hästen blir rädd" Självklart så finns det dem som inte har någon som helst känsla för djur och dem som lever för djuren!! Blev bara så glad då det finns riktiga rötägg som skriker och skrämmer djuren! Vet inte vad det var jag ville få fram men jag ville nog mest skriva av mig och dela med mig av glädjen!

Annons:
Zachis
8/20/16, 3:36 PM
#1

Dom allra flesta är goda människor :). De är de hela samhället bygger på 😃

Men de är självklart underbart när man får se det med egna ögon

Urhasten
8/21/16, 10:43 AM
#2

Vad underbart! 🙂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

tiger tok
8/23/16, 9:50 PM
#3

Yes det var härligt att se, och som du säger #1,så är dem allra flesta goda människor och ser man positivt på samhället och allting egentligen, så är det faktiskt mycket bättre än vad man tänker ibland!!

Urhasten
8/24/16, 10:44 AM
#4

#3 När jag kör mina hästar i samhället visar många människor väldigt stor respekt. Dem håller avstånd, saktar ned, håller koll och ögonkontakt med mig som kusk. Känner mig alltid trygg trots all möjlig trafik! 😃

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

axa
8/27/16, 1:40 AM
#5

Vad härligt, hos oss kör de som huliganer även om man ropar på dem att sakta in/stanna eller om hästarna börjar trampa och hoppa runt. Dem kan köra zig-zag mellan hästar i grupp också. Nästan så man önskar att en häst blev rädd och slängde upp en hov på människan.. Dem tror att dem är världsmästare på sina dyra cyklar och att hästarna är maniskt orädda, för cyklar bits ju inte.

Och nej tyvärr, alla ungdomar vet inte allt för väl. Senast idag blev jag sagd att fiskar inte har känslor, för att de inte kan skrika som andra djur när de är i smärta. 15-årig tjej som är halvvegetarian. Korkade människor finns det många av tyvärr, och då får man glädjas åt dem med lite vett! 👍

Upp till toppen
Annons: