Annons:
Etiketthovskydd
Läst 640 ggr
Hästbäst
8/11/16, 9:28 PM

Vilken märke, barfotasko?

Hej! Jag funderar på att köpa barfotaskor till min häst men jag vet inte vilket märke. Equine fusion och shings barfotaskor funderar jag på nu, någon som vet något om dom märkena? Det ska vara bra kvalitet och funka i skogen, grusvägar typ all möjlig terräng. Ge gärna förslag på andra bra märken också 😊.

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Urhasten
8/11/16, 9:52 PM
#1

Hej och vad roligt! 

Jag har Equine Fusion All Terrain till min Minishetlandsponny och det fungerar helt okej. Det går bra, men de är lite höga i kotleden så det gör att jag måste spänna ganska löst för att det inte ska "slå i"/ta emot i steget. Sen är jag inte medveten om det kan bero på att min har just korta leder, men annars superbra skor som fuller din funktion perfekt!

Jag har träffat och hört på en föreläsning av VD, grundare och skapare av Shings skon - om den fanns för så små hovar som mina har hade jag inte tvekat en sekund. Jag har även skrivit en artikel (dock ganska gammal haha) om deras tankar bakom självaste skon. Otroligt mycket kunskap och kärlek bakom deras varumärke! En jättetrevlig person med.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Hästbäst
8/12/16, 11:33 AM
#2

Okej ☺. Tror nog att jag ska köpa equine fusion all terrain ändå, när jag frågade pappa vad han tyckte. #1 hur länge har du haft "dina" skor? Tycker du att de verkar ha bra kvalitet?

Hästar är våra bästa vänner

Urhasten
8/12/16, 2:29 PM
#3

#2 Jag har haft mina ett tag nu… Kanske sedan i våras/tidig sommar. Inte jättemycket använda faktiskt. Jag köpte dem för att Orchidéa hade hålväggar som bara nöttes upp av grus som trängde in och förvärrade den redan svaga vävnaden. Nu har hon i princip inga hålväggar kvar. Jag tycker att dem har bra kvalité. Sulan är tjock och tålig. Ändå flexibel och dämpar stötar bra. Kardborreknäppena är väl kanske lite nötta, men det blir dem ju på vad som helst. Mina har aldrig glidit av trots att jag ibland knappt spänt dem alls, så finner du korrekt storlek har du verkligen en sko med perfekt passform och som sitter kvar 🙂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Hästbäst
8/12/16, 3:08 PM
#4

#3 Okej, kardborren kan man ju byta själv om den blir för dålig ☺. Får se när jag beställer, måste få ordning på hennes hovar som är lite långa nu. Men när man ska mäta storlek, ska man mäta när hovarna är nyverkade eller när de har vuxit lite mer/ta en storlek större.

Hästar är våra bästa vänner

Urhasten
8/12/16, 5:24 PM
#5

#4 Mät när dem är nyverkade, och så håller du efter ordentligt. Så gör jag och det fungerar mycket bra.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Upp till toppen
Annons: