Annons:
Etikettridning
Läst 392 ggr
Nobeel
2016-07-01 18:43

Uppdatering hovar

Hej!

Idag när jag tog in honom från hagen så tyckte jag inte att han ömmade alls, vilket är oroligt skönt såklart. Så jag bestämde mig för att vi skulle testa ta en lite ridtur i skogen. Just vägarna i skogen är smjuda och sköna att gå på och där ömmade han inte och bjöd till och med till lite trav och även lite galopp och var allmänt glad och positiv. När vikom ut på lite större vägar så var det lite jobbigt eftersom marken är hårdare och har större stenar. Där ville ha gå i kanten, och det gick ju bra såklart. 

Det är kul att se på bilderna hur snabbt det har gått framåt. man ser tydlige på ballarna i fram att de (på de första bilderna) är ihopträngda. Det skapas en glipa lixom. Men på de sista bilderna så ser man att de har börjat sära på sig, ven som det såklart fortfarande är en glipa så är det inte på samma sätt. Ska bli kul att se när rötan på framhovarna blir bättre och se om det påverkar hand känslorhet på grusunderlag 🙂 Ni som kanske har mer kunskap, är det något mer som ni ser som har förändrats under denna korta tid? (ber om ursäkt för att blderna kan är av lite olika kvalite hehe)

27/6-16

29/6-16

1/7-16 (Idag)

Annons:
Urhasten
2016-07-01 18:52
#1

Det syns i sulan att han nöter mer på sulan och strålen, så han kommer att få starkare och ihärdigare ytterdelar så att säga.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Upp till toppen
Annons: