Annons:
Etiketthovskydd
Läst 846 ggr
Urhasten
2016-06-14 21:49

Fel storlek på skor?

Behöver lite vägledning om jag anar rätt. 

Första turen med Equine fusion, All terrain skorna, gick jättebra. Mitt sto gick på helt fantastiskt. Idag hade vi skorna för en tredje gång och det känns som att hon gick normalt, satte ned hoven, men rätt som det var "haltade" hon till och detta hände ett par gånger. Det är när hon böjer lederna närma hoven i sig som hon verkar hämmas, men rätt som det är går hon helt perfekt igen. 

När jag tar av skorna och tittar har inga stenar kommit in och det skaver ingen annan stans heller. Håret vid kronranden är lite "skrubbad", skon har legat mot kronrandens yttre sida, men det ser inte ut som att den har tryckt eller skavt - men det är kanske är vad hon upplever på grund av ovana eller att det faktiskt trycker i viss rörelse? 

Nästa gång ska jag testa spänna väldigt, väldigt, löst runt kronranden, för att se om det hjälper. Eller om det är fel storlek? Annars sitter skon perfekt, är lätta att ta av och på, snurrar inte och bra avtryck i sulan och övrigt. Hon har inte haft skor innan. Vad är era erfarenheter vid första gångerna med nya skor?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
[Shettisar]
2016-06-16 14:46
#1

Prova att ha en socka där. Dvs klipp sönder en egen socka och ha som "skav skydd".

Urhasten
2016-06-16 16:59
#2

#1 Tack för svar!

Ja, precis. Får testa det. Och så ska jag testa ha fårskinn om inte det fungerar. Det vore ju väldigt trist att köpa nya dojor när man precis fått hem dessa, men så är det i så fall 😂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Urhasten
2016-06-18 23:51
#3

Nu har jag provat att spänna skorna mycket löst, vilket gav resultat. Idag testade jag att spänna ännu lösare och då gick hon helt rent och bra. Jag kommer fortsätta vara mycket uppmärksam på alla signaler och det visar sig om vi kommer behöva gå upp en storlek eller inte. Även om jag tror, liksom huvudet bakom Viahov, tror att det blir alldeles för stort, med tanke på att stl 7 är isf endast någon mm för liten.

Fortsättning följer, kort och gott.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Upp till toppen
Annons: