Annons:
Etiketthovskydd
Läst 404 ggr
Urhasten
2016-05-25 14:48

Equine Fusion all terrain

Jag har precis mätt mitt sto Orchidéas hovar och funderar på att köpa hem ett par Eq Fu All Terrain skor. Jag tror att storlek 7 eller 8 är hennes melodi, men är inte säker. Har precis hört av mig till en utprovare som jag hoppas är i mitt län snart så att vi får testa och se vilka som matchar bäst i storlek. 

Anledningen till att jag vill köpa är att det känns som att det kan vara ett bra skydd mot grus när bönderna (eller vem det nu är) som underhåller grusvägarna får för sig att harva upp en riktigt fin grusväg så dessa enstöringar till stenar antingen kliar fast i hålväggar eller mellan strålfårorna. Varken Orchidéa eller Orcado är ömma, men till och med vid dessa lägen kan dem reagera. Orcado har också haft väldigt långa och höga hovar som numera faktiskt börjar skåla till sig och strålfårorna är inte så djupa som de varit. 

Jag tänker att ett par framskor i alla fall kan vara till vår fördel för att undvika ställa av helt eller begränsa sig till vilket underlag vid träning. 

Har ni varit i stadiet att prova hovskydd och hur gick det? Vart ni och hästvännen nöjda? 🙂

Orcado inför lite arbeta per töm.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: