Annons:
Etiketthästhälsa-övrig-vård
Läst 1179 ggr
Cahira
2015-11-05 03:39

Frustrerad på hovvårdare

Jag är så otroligt frustrerad på vår hovvårdare. Hästarna och åsnan känner henne bäst och hon är grymt duktig på barfotavård, men hälften av gångerna är hon sen eller bokar om, och nu har hon inte kunnat komma på nästan 3 månader och jag har inte ryggen att göra det själv och Mike saknar kunskapen för bra barfotavård. Åsnans hov har spruckit och hon har inte svarat på våra meddelanden. Så sjukt dålig stil!

Är så otroligt svårt att hitta folk som kör både barfotavård OCH åsnor här. Jag försöker lära mig mer om barfotavård och försöker hitta ett bra fotstöd för att klicka fram medhjälp av hästen men det tar såklart lång tid och med dålig rygg känns det ännu sämre. Hon var svinbra i början men jag fattar inte vart detta kommer ifrån. Vi är ju inte direkt omöjliga människor, betalar som vi ska och djuren beter sig bra (inte bäst men inte illa heller).

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tiktak697
2015-11-06 00:38
#1

Tyvärr men så brukar hovårdare vara kommer ihåg när man fick vänta timmar på sin hovslagare och om dem ens dök upp den dagen. Men håller Med om dålig still jag har haft några hovslagare tills jag hitta en bra hovformsspecist en var så hemsk han kunde skits i att svara på flera dygn och svarade inte ens om jag fråga på ett bra sätt ska vi ta ut en annan denna gång eller ska vi leta ny du kanske ej hinner med oss eller ja jag var frågande och förstående tillmötesgående men ne svarade inte på över en månad . Så jag sa ifrån att de ej var ok och då fick jag svar men jag tacka för mig. Och nu har jag värdens bästa barfota verkade ❤️ Och hon svarar allti är i tid och man kan diskutera och fråga om vad som helst kring hovar bästa bästa. Så var det det med min tidigare fråningenstsns inget svar bara för atr den ej kunde lägga schemat bra de räckte för mig

Mvh Tiktak

Cahira
2015-11-06 03:15
#2

Vore så bra om jag kunde hitta någon som kan barfotahästar och barfotaåsnor! Det senare är så svårt att hitta. :( Ska fortsätta kolla men… hoppas kan man alltid!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Urhasten
2015-11-09 19:17
#3

Får jag fråga vem du har som hovvårdare nu, som är svår att nå, Cahira? Låter superträligt! 🤐

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Cahira
2015-11-24 08:12
#4

Bor i USA så är nog inte hjälpsamt med namn. :) Minns inte hennes efternamn heller. Hon kom äntligen hit efter kanske 3 månader. Var sent första omgången och hon avbokade och sedan var hon svår att nå. Hon tar extremt lång tid nuförtiden också även om hon är väldigt duktig på barfotahovar. Åsnan har börjat gilla henne bra så är tveksam på att försöka hitta en annan som är lika snäll och tålmodig med djuren. Men vad är det värt egentligen när det ska kännas oproffsigt på andra vis? Jag vet verkligen inte. Jag hade tänkt träna mig själv att göra jobbet men min rygg klarar det inte.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Urhasten
2015-12-03 18:58
#5

Vad säger hon när ni konfronterar henne? Förstår hon inte att era hästar behöver tas hand om? 😴

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Cahira
2015-12-18 23:50
#6

Hon blev tydligen sparkad i ryggen för ett tag sen. Det förklarade varför hon inte kunnat komma, men man tycker ju att hon borde kunnat hänvisa till någon under tiden, eller åtminstone meddela.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Urhasten
2015-12-28 19:45
#7

#6 Oj, ja, verkligen. Förstår båda er, men har man ett yrke ska det tas hand om på ett professionellt sätt.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Cahira
2016-01-09 23:14
#8

Ja man tycker ju det. Förhoppningsvis blir det lite bättre nu.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: