Annons:
Etikettbildmaterial
Läst 1290 ggr
Tiktak697
2015-10-28 18:59

Vad säger ni ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för syn punkter kring detta. Det är enligt min hovårdare ingen djup spricka ja de tycker jag med den är ytlig . Men kan va bra att få fler synpunkter

Mvh Tiktak

Annons:
Tiktak697
2015-10-28 19:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mvh Tiktak

vallhund
2015-10-28 19:06
#2

Vad säger hovslagaren?/veterinären?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Tiktak697
2015-10-28 23:04
#3

Sägs att det endast är ytligt och hästen har ej ont eller lider av det det är något som kommer försvinna bara att det ser tråkigt ut. Men annars kommer det bli bra har någon några synpunkter ?

Mvh Tiktak

vallhund
2015-10-29 09:56
#4

Testa att fråga på bukefalas.com under rubriken häst vård.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[[AcsJulia]]
2015-10-30 16:50
#5

Ärligt talat tror jag det kommer växa bort och borde inte vara något problem. Mindre sprickor kan uppstå av yttre trauma eller spänning, så kanske möjligen att du funderar över vad som orsakat den!

Urhasten
2015-11-09 19:15
#6

Jag tycker inte heller det ser ut att vara något problem om ni prioriterar hovvården högt och inte låter det gå för långt mellan verkningstillfällena. All tänkbar spänning kan överbelasta sprickan att den expanderar/vidgas. Jag har dock aldrig rehabiliterat sprickor så sätt, däremot undrar jag lite om ni har spekulerat kring orsaken av hur sprickan kom till? 🙂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
Tiktak697
2015-11-10 01:02
#7

Hästen har ju haft 1 sprickor på båda fram när den köptes PG felaktig hovårdare enligt ägare uppkom detta när hästen fick på skor och enda sedan dess har der varigt så och de har tagit mig ett tag till atr hitta min duktiga hovårdare så vi jobbar på det. Men vi antar att det är felaktig hovårdare som skapat en spänning av yttre trauma och på så vis i kombination av dålig hovårdare så upp kom denna . Så vi försöker få detta i balans igen men häaten är tung och stor och utövar hårt arbete men skall ev börja avlastas mes boots ett tag

Mvh Tiktak

Urhasten
2015-11-10 17:56
#8

#7 Det låter som att ni kommer få ordning på det.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Upp till toppen
Annons: