Annons:
Etikettfoder-invärtes
Läst 1080 ggr
Urhasten
8/24/15, 9:22 PM

Har ni testat Pau D'Arco?

Har ni testat Pau D'Arco te eller kapsel? Om ni har, hur tycker ni effekten har varit? 🙂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
[[AcsJulia]]
9/29/15, 6:29 PM
#1

Jag har faktiskt inte testat det, trots allt gott jag hört om det… Är dock mycket sugen på att testa! 👍

Linnea
10/1/15, 8:08 PM
#2

Har testat te till hästen men tyckte inte drt blev nån effekt. Vet dock inte hur mycket man måste ge.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Urhasten
10/9/15, 1:32 PM
#3

#1 & #2 Jag tycker att ni borde testa om ni märker att hästarna är nedsatta på något vis. Teet har hjälp massor. När det kommer till att ge rätt dos, beror det mycket på hur mycket som behöver rensas ur kroppen. Ger man en för svag dos är risken att inget märkbart händer. Samtidigt som om man ger för stark dos blir kuren mäktigare. 

Jag gav en ganska stark dos till en början och Orchidéa fick lös avföring i ett dygn. Hovarna har framför allt PANG! blivit bättre redan dagarna efter. Idag, efter två kurer, har hon väldigt bra hovar igen. Rör sig obehindrat överallt!

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Linnea
10/17/15, 12:31 PM
#4

#3 Hur mycket gav du henne?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Cahira
11/5/15, 3:50 AM
#5

Har inte testat detta men jag använder kamomillte på så gott som allt som behöver ta bort bakterier, svamp eller liknande. Hundarna, katterna, mig själv osv och det läker saker otroligt fort! Det är mitt alternativ. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tiktak697
11/6/15, 12:10 AM
#6

Kan någon snälla berätta vad detta är har hört massvis men ej riktigt förstått och låter så spännande kan nonintervention skriva EM artikel kanske elmer bara berätta här effekt funktion vilken form kommer den i och vart kan man få tag i detta

Mvh Tiktak

Annons:
Urhasten
11/9/15, 6:57 PM
#7

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Österlenhäst
11/12/15, 9:35 PM
#8

Jag tror inte det gör något att de blir lite lösa i magen de första dagarna. Det tyder på att en utrensning sker. Ju mer slaggprodukter de har ansamlat desto kraftigare blir utrensningen. Börja med liten dos och trappa upp, det kan vara lite obehagligt för hästen med en för kraftig utrensning.

Urhasten
11/13/15, 2:32 PM
#9

#8 Jag instämmer. Min vart lös efter ett par dagar, men den diarrén höll i sig i ett dygn så det var ju ganska lagom. Precis som du skriver är det ansträngande att rensa ut, det belastar de organ som aktiverar utrensningen. 

När jag har gett Pau D'Arco teet har jag gett i intervallkurer, kan man nog säga, haha. Första kuren gav jag i 7 dygn, 4 veckors paus. Andra kuren gav jag bara i 4 dygn, sedan (om jag minns rätt nu) 2 veckors paus. Tredje kuren varade i 6 dygn och nu har jag inte upplevt att hon behövt en fjärde kur. Det har gått någon månad sedan tredje kuren.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Linnea
11/13/15, 8:01 PM
#10

Har fortfarande inte fått svar på hur mycket ni har gett.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Urhasten
12/3/15, 7:04 PM
#11

#10 Du har fått svar om du går in på länken.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Upp till toppen
Annons: