Naturlik hovvÄrd iFokus

Naturlik hovvÄrd

Etikett: foder-invÀrtes
LĂ€st 1080 ggr
Urhasten
0

Har ni testat Pau D'Arco?

Har ni testat Pau D'Arco te eller kapsel? Om ni har, hur tycker ni effekten har varit? đŸ™‚

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter â€ïž

[[AcsJulia]]
0

Jag har faktiskt inte testat det, trots allt gott jag hört om det
 Är dock mycket sugen pĂ„ att testa! đŸ‘

Linnea
0

Har testat te till hÀsten men tyckte inte drt blev nÄn effekt. Vet dock inte hur mycket man mÄste ge.

Skynda lÄngsamt sÄ gÄr det fortare.

Urhasten
0

#1 & #2 Jag tycker att ni borde testa om ni mĂ€rker att hĂ€starna Ă€r nedsatta pĂ„ nĂ„got vis. Teet har hjĂ€lp massor. NĂ€r det kommer till att ge rĂ€tt dos, beror det mycket pĂ„ hur mycket som behöver rensas ur kroppen. Ger man en för svag dos Ă€r risken att inget mĂ€rkbart hĂ€nder. Samtidigt som om man ger för stark dos blir kuren mĂ€ktigare. 

Jag gav en ganska stark dos till en början och Orchidéa fick lös avföring i ett dygn. Hovarna har framför allt PANG! blivit bÀttre redan dagarna efter. Idag, efter tvÄ kurer, har hon vÀldigt bra hovar igen. Rör sig obehindrat överallt!

Linnea
0

#3 Hur mycket gav du henne?

Cahira
0

Har inte testat detta men jag anvÀnder kamomillte pÄ sÄ gott som allt som behöver ta bort bakterier, svamp eller liknande. Hundarna, katterna, mig sjÀlv osv och det lÀker saker otroligt fort! Det Àr mitt alternativ. :)

SajtvĂ€rd för Vallhundar, PĂ€lsvĂ„rd & KlickertrĂ€ning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tiktak697
0

Kan nÄgon snÀlla berÀtta vad detta Àr har hört massvis men ej riktigt förstÄtt och lÄter sÄ spÀnnande kan nonintervention skriva EM artikel kanske elmer bara berÀtta hÀr effekt funktion vilken form kommer den i och vart kan man fÄ tag i detta

Mvh Tiktak

Urhasten
0

ÖsterlenhĂ€st
1

Jag tror inte det gör nÄgot att de blir lite lösa i magen de första dagarna. Det tyder pÄ att en utrensning sker. Ju mer slaggprodukter de har ansamlat desto kraftigare blir utrensningen. Börja med liten dos och trappa upp, det kan vara lite obehagligt för hÀsten med en för kraftig utrensning.

Urhasten
1

#8 Jag instĂ€mmer. Min vart lös efter ett par dagar, men den diarrĂ©n höll i sig i ett dygn sĂ„ det var ju ganska lagom. Precis som du skriver Ă€r det anstrĂ€ngande att rensa ut, det belastar de organ som aktiverar utrensningen. 

NÀr jag har gett Pau D'Arco teet har jag gett i intervallkurer, kan man nog sÀga, haha. Första kuren gav jag i 7 dygn, 4 veckors paus. Andra kuren gav jag bara i 4 dygn, sedan (om jag minns rÀtt nu) 2 veckors paus. Tredje kuren varade i 6 dygn och nu har jag inte upplevt att hon behövt en fjÀrde kur. Det har gÄtt nÄgon mÄnad sedan tredje kuren.

Linnea
0

Har fortfarande inte fÄtt svar pÄ hur mycket ni har gett.

Urhasten
0

#10 Du har fÄtt svar om du gÄr in pÄ lÀnken.