Annons:
Etiketthovskydd
Läst 1275 ggr
RebeccaG
12/15/15, 12:04 AM

Joggingskor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(vet inte om jag la det i rätt mapp, Admin får fixa annars) 

Min tös har börjat ömma ordentligt i fötterna under ridning.
Övervägde att sko henne till en början, men då jag inte vill förstöra hennes fötter, så är jag på jakt efter en joggingsko till henne att ha runtom.

Har ni några erfarenheter kring joggingskor till häst?

Hela principen är en djungel och tar tacksam emot alla råd jag kan komma över. Vilken model ska man välja? Märke? Gah ._.

Min tös har vita hovar av bra kvalité, så vill inte förstöra dom med skor, men det fungerar inte att hon är öm i fötterna när vi rider. Närmaste ridhus ligger ett par km bort på grus- & asfaltsväg.

(funderar lite smått på dessa http://viahov.se/equine-fusion-joggingskor/8-ultra-shoe.html eller http://www.hooks.se/produkt/sport-boots-cavallo/48643/48644/ men prislappen är rätt saftig oavsett model, så undrar lite kring andras erfarenheter?)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Annons:
[Shettisar]
12/16/15, 8:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har haft Easyboots som jag inte själv tyckte om. Stela när det är kallt , svåra att öppna. En av skruvarna tryckte på hoven dessutom. Vred sig lite. Bytte till Cavallo simple boot och det är sådan skillnad att få på och av.Super enkla, sitter bra men är lite klumpiga för hästen. Ska till våren byta till EF då jag läst så otroligt mycket bra med dessa boots. Tror att de är behagligare för hästen. Använt boots både som sjuk/rehab i hagen samt vid körning varierande underlag. Ej broddat så jag vet inte hur de är att brodda etc. Men jag använder hellre boots än järnskor helt klart. Är man osäker så kan man ju ta ut en boots utprovare om det finns i ens närhet, eller köpa ett par billigare bättre begagnade.(På bilden har hon Cavallo fram.)

Linnea
1/6/16, 8:01 PM
#2

Har cavallo på min men han får skav både med och utan strumpor om man galopperar lite. Tydligen är det många som har detta problem.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: