Annons:
Etikettlek-kuligheter
Läst 1184 ggr
Urhasten
2015-08-23 23:55

Hot or not? #1

Det här är tråden där vi fotointresserade får ta större plats. En lättsam och inspirerande lek. Hovrelaterat eller inte - här låter fotografierna kretsa kring hästar i allmänhet. 

REGLER: 

  • Bedöm "Hot or not" (Snyggt eller inte) genom att kommentera "Hot" eller "Not", samt en kort eller lång motivering till varför. Samtidigt publiceras 1 (en) ny bild med "Hot or not?" som nästa person kommenterar. 
  • Bilden SKA vara fotograferad av dig.

🌈

Hot or not?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
[[AcsJulia]]
2015-09-15 11:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Denna bild är "offer" för den ganska vanliga "bloggsjukan" skulle jag påstå! Motivet blir väldigt centrerat (vilket på bildspråk är "tråkigt"), har god skärpa, mycket kotraster och hög mättnad i färgerna, samt kort skärpedjup. Kort och gott är det en tekniskt bra bild, men utan det där lilla extra. Jag skulle ändå säga HOT, eftersom den ger en varm och mysig känsla, precis som det bör sig när det kommer till söta små ponnyer! ✨ Och så min bild då: HOT or NOT?

Urhasten
2015-09-15 22:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Hot. Jag gillar uttrycket och känslan, känsla av närhet. Jag hade önskat mer ljus vid ögat för att uttrycket skulle framhävas extra mycket. 

Hot or not?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[[AcsJulia]]
2015-09-20 09:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2  Detta är definitivt hot! Mjukt ljus, fina konstraster, bra balans, otroligt djup… Allt en bra bild kräver!

Hot or not?

Urhasten
2015-09-20 18:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Hot! Jag gillar att rumpan inte är kapad, samt att det är ungefär lika mycket luft mellan huvud-upp, huvud-vänster. En sådan här bild hade jag dock tyckt att förflytta motivet mer till vänster, men det är nog mycket en smaksak.

Hot or not?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

chade
2015-10-10 14:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Haha en sån underbar liten måste ju vara HOT 😂
Synd bara att den större hästen blev kapad så mycket, hade gett ett bättre helhetsintryck annars tror jag. Men det vägs upp väldigt mycket ändå av den lille som du lyckats få väldigt centrerad, blicken dras dit :) 

Hot or not?

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Cahira
2015-11-05 03:44
#6

#5 Lite sned med horisonten men härlig vinkel på hästen och fin bakgrund med himlen. :) Jag säger Hot! 

Hot or not? 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Urhasten
2015-11-09 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hot. En jättefin häst, som centrerats med relativt jämna luftmellanrum åt alla håll och kanter. En bild som enligt mig saknar "det lilla extra", men som ändå är behaglig att titta på med tanke på blicken och värmen.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Urhasten
2016-05-29 18:33
#8

*Putt*

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Upp till toppen
Annons: